ΟΙ ΠΤΩΧΟΙ, ΠΡΩΤΟΝ !!
Επιστολή Ιακώβου 1: 27
Θρησκεία καθαρή και αμόλυντη μπροστά
στο Θεό και Πατέρα είναι αυτή: το να επισκέπτεται κανείς ορφανούς και χήρες
μέσα στη θλίψη τους, και να τηρεί τον εαυτό του άσπιλο από τον κόσμο.
Οι πτωχοί.
Οι πένητες.
Οι ενδεείς.
Το κάτω όριο της φτώχειας στην Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΑΤ, ανέρχεται στο ποσό των 4,917 ευρώ ετησίως, εισόδημα, ανά μονοπρόσωπο νοικοκυριό.
Για τα νοικοκυριά με δύο ενήλικες και δύο παιδιά ηλικίας
κάτω των 14 το ποσό αυτό ανέρχεται σε 10,326 ευρώ τον χρόνο.
Τα νοικοκυριά που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας, εκτιμώνται σε 698,454 σε σύνολο 4,123,242, ή 16,9%.
Οι πολίτες σε κίνδυνο φτώχειας, εκτιμώνται σε 1,881,600 σε σύνολο 10,534,857 που ζούνε στην Ελλάδα, ή 17,8%.
18 στους 100 βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας (!) στην Ελλάδα με στοιχεία του έτους 2019.
Μετά από 2 χρόνια και βέβαια η κατάσταση έχει χειροτερέψει και τα στοιχεία, όταν έλθουν στο φως, θα είναι τραγικά.
Στην Ισπανία, μια χώρα 45,000,000 κατοίκων πριν τον Κορονοϊό, οι φτωχοί ήσαν 12 εκατομμύρια άτομα, υπολογίζεται ότι ο Κορονοϊός θα αυξήσει τον αριθμό των ανθρώπων που ζουν στη φτώχεια κατά 1,1 εκατομμύρια άτομα.
Αυτή είναι η εικόνα για την προσπάθεια των δομών του κράτους να προστατεύει τους πτωχούς και ενδεείς.
ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Από το βιβλίο των Ψαλμών, διαβάζουμε τον 41ο Ψαλμό:
Μακάριος εκείνος που επιβλέπει στον φτωχό·
σε ημέρα θλίψης θα τον ελευθερώσει ο Κύριος.
Ο Κύριος θα τον φυλάξει, και θα διατηρήσει τη ζωή του·
μακάριος θα είναι επάνω στη γη·
και δεν θα τον παραδώσεις στην επιθυμία των εχθρών του.
Ο Κύριος θα τον δυναμώνει επάνω στο κρεβάτι της
αρρώστιας του·
στην ασθένειά του εσύ θα στρώνεις ολόκληρο το κρεβάτι του.
Και από τον 68ο Ψαλμό:
Πατέρας των ορφανών, και κριτής των χηρών, είναι ο Θεός στον άγιό του
τόπο.
Και από το βιβλίο των Παροιμιών:
Καλύτερος ο φτωχός, που περπατάει στην
ακεραιότητά του, παρά ο πλούσιος που είναι διεστραμμένος στα χείλη του, και
είναι άφρονας.
Καλύτερος ο φτωχός, που περπατάει στην
ακεραιότητά του, παρά ο διεστραμμένος στους δρόμους του, έστω και αν είναι
πλούσιος.
Και από το βιβλίο του Εκκλησιαστή:
Αν δεις κατάθλιψη φτωχού,
και παραβίαση κρίσης και δικαιοσύνης στη χώρα,
μη θαυμάσεις γι' αυτό·
επειδή, επάνω στον υψηλό επιτηρεί υψηλότερος·
κι επάνω σ' αυτούς υψηλότεροι.
Ας το δούμε:
1. Ο φτωχός για τον Θεόν είναι πολύτιμος.
2. Εκείνος που επιβλέπει στον φτωχό με αγάπη | με σπλάχνα είναι Μακάριος.
3. Ο φτωχός καταθλίβεται
4. Ο φτωχός γίνεται φτωχότερος
5. Για τον Θεόν καλύτερος ο φτωχός παρά ο πλούσιος που είναι διεστραμμένος στην καρδιά και στα χείλη.
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
Όταν ο Κύριος Ιησούς άρχισε την διακονία Του, κηρύττοντας την Βασίλεια του Θεού και διδάσκοντας τον λαό αναφέρθηκε στους φτωχούς πρώτον (!) και έδωσε τον λόγο του Θεού.
Διαβάζουμε από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου:
Και τότε άνοιξε το στόμα του και τους δίδασκε λέγοντας:
Μακάριοι
οι φτωχοί στο πνεύμα, γιατί δική τους είναι η βασιλεία των ουρανών.
Διαβάζουμε από το Ευαγγέλιο του Λουκά:
Και αυτός, αφού σήκωσε τους οφθαλμούς του στους μαθητές του, έλεγε:
Μακάριοι
οι φτωχοί, γιατί δική σας είναι η βασιλεία του Θεού.
Μακάριοι
όσοι πεινάτε τώρα, γιατί θα χορτάσετε.
Μακάριοι
όσοι κλαίτε τώρα, γιατί θα γελάσετε.
Και συνέχισε ο Κύριος:
Όμως
αλίμονο σ’ εσάς τους πλούσιους, γιατί έχετε
πάρει πλήρως την παρηγοριά σας.
Αλίμονο σ’ εσάς που είστε χορτασμένοι τώρα, γιατί
θα πεινάσετε.
Αλίμονο, όσοι γελάτε τώρα, γιατί θα πενθήσετε
και θα κλάψετε.
Ας το δούμε μαζί:
1. Ουαί και αλίμονο σε αυτούς που αδικούν .
2. Ουαί και αλίμονο σε αυτούς που αδιαφορούν .
3. Ουαί και αλίμονο σε αυτούς που γελάνε αδιάφορα | άσπλαχνα.
4. Μακάριοι οι φτωχοί που πιστεύουν στα λόγια του Ιησού Χριστού.
5. Μακάριοι οι φτωχοί που πιστεύουν στις Γραφές.
6. Μακάριοι οι φτωχοί που πιστεύουν | ελπίζουν στον Θεόν.
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
Διαβάζουμε από την επιστολή του αδελφόθεου Ιάκωβου,
Αδελφοί μου, μην έχετε με προσωποληψίες την πίστη του ένδοξου Κυρίου
μας Ιησού Χριστού.
Γιατί αν εισέλθει στη συναγωγή σας ένας άντρας με χρυσό δαχτυλίδι και
με στολή λαμπρή,
εισέλθει επίσης και ένας φτωχός με ρυπαρή στολή,
και δώσετε προσοχή σ’ αυτόν που φορά τη στολή τη λαμπρή και του πείτε:
«Εσύ κάθισε εδώ καλά», και στο φτωχό πείτε: «Εσύ στάσου όρθιος εκεί ή
κάθισε μπροστά και κάτω από το υποπόδιό μου»,
δεν κάνατε διάκριση μέσα σας και δε γίνατε
κριτές με διαλογισμούς κακούς;
Και η επιστολή συνεχίζει:
Ελάτε τώρα οι πλούσιοι, κλάψτε κραυγάζοντας γοερά για τις ταλαιπωρίες
σας που επέρχονται.
Ο πλούτος σας έχει σαπίσει και τα ρούχα σας τα έχει φάει ο σκόρος.
Ο χρυσός σας και ο άργυρος έχουν σκουριάσει,
και η σκουριά τους θα είναι μαρτυρία εναντίον σας και θα φάει τις σάρκες σας
σαν φωτιά.
Θησαυρίσατε για τις έσχατες ημέρες.
Ιδού, ο μισθός των εργατών που θέρισαν τα
χωράφια σας, που τους τον έχετε στερήσει, κράζει,
και οι κραυγές των θεριστών έχουν εισέλθει στα
αυτιά του Κυρίου των Δυνάμεων.
Ας το δούμε μαζί:
1. Η προσωποληψία στα πρόσωπα των πλουσίων (!) καταδικάζεται σαν αμαρτία στον Θεόν.
2. Ένας φτωχός με ρυπαρό | βρώμικο ρούχο (!) εισερχόμενος στην Εκκλησία είναι πολύτιμος για τον Θεόν.
3. Διαφορετικά η διάκριση και η προτίμηση στον πλούσιο είναι πονηρή επιλογή και κρίση.
4. Στον φτωχό μιλάς με απρέπεια (!) λάθος.
5. Στον πλούσιο μιλάς με σεβασμό (!) υποκρισία και ψέμα.
6. Στον πλούσιο, που αδικεί και στερεί τον μισθό των εργατών (!) δίνεις την τιμή;
7. Οι πτωχοί θα εισέλθουν πρώτοι (!) στην βασιλεία των ουρανών αφού με πνεύμα ταπεινού, ζουν την φτώχεια τους αδιαμαρτύρητα.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Γνωρίζεις, αληθινά, φτωχούς ανθρώπους στο περιβάλλον σου;
Διακρίνεις τις ανάγκες των;
Πώς αργάζεσαι την ελεημοσύνη σου, σύμφωνα με τους λόγους του Κυρίου Ιησού;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου