ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ ΕΝΔΥΜΑ ΓΑΜΟΥ!
Εφεσίους 4: 17 Αυτό,
λοιπόν, σας λέω και διακηρύττω δημόσια εν Κυρίω, να μη περπατάτε πλέον, όπως
περπατούν και τα υπόλοιπα έθνη, μέσα στη ματαιότητα του νου τους, σκοτισμένοι
στη διάνοια, καθώς είναι απαλλοτριωμένοι από τη ζωή τού Θεού, εξαιτίας τής
άγνοιας που είναι μέσα τους, εξαιτίας τής πόρωσης της καρδιάς τους·
Το ένδυμα γάμου, τι είναι;
Τι εννοεί ο Κύριος Ιησούς, στην
παραβολή;
Γιατί καταδίκασε τον άνθρωπο,
χωρίς ένδυμα γάμου;
Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, καταγράφει μια παραβολή του Κυρίου
και παραθέτει μια λεπτομέρεια που είναι μοναδική.
Η παραβολή αφορούσε την παρομοίωση της βασιλείας των ουρανών
με ένα άνθρωπο βασιλιά που έκανε γάμους βασιλικούς στον γιο του.
Οι καλεσμένοι αρνήθηκαν να έρθουν!
Ο βασιλιάς οργίστηκε πολύ και έστειλε τους δούλους του να
καλέσουν άλλα πρόσωπα από τους δρόμους και τα στενά και να έρθουν γρήγορα,
όσους έβρισκαν, καλούς και κακούς!
Πράγματι με την νέα
αυτή πρόσκληση, γέμισε ο οίκος του βασιλιά.
Ξαφνικά εμφανίζεται ο βασιλιάς!
Και διαβάζουμε στην Γραφή: «Κι όταν ο βασιλιάς μπήκε μέσα
για να θεωρήσει τους καθισμένους στο τραπέζι, είδε εκεί έναν άνθρωπο να μη
είναι ντυμένος με ένδυμα γάμου· και του λέει: Φίλε, πώς μπήκες εδώ, μη έχοντας
ένδυμα γάμου; Κι εκείνος αποστομώθηκε».
Τι συνέβη κατόπιν;
Διαβάζουμε: «Τότε, ο βασιλιάς είπε στους υπηρέτες: Αφού
τον δέσετε χειροπόδαρα, σηκώστε τον, και ρίξτε τον στο εξώτερο σκοτάδι· εκεί θα
είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών».
ΤΟ ΕΝΔΥΜΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ
Για να καταλάβουμε, τι ακριβώς συνέβη και αντέδρασε έτσι ο
βασιλιάς, ο Κύριος ο Θεός, ας δούμε αυτό που ο Παύλος γράφει, στην επιστολή του
προς τους Κορίνθιους.
Διαβάζουμε: «Εξετάζετε τον εαυτό σας, αν είστε στην πίστη·
δοκιμάζετε τον εαυτό σας· ή, δεν γνωρίζετε ότι ο Χριστός είναι μέσα σας; Εκτός
αν είστε σε κάτι αδόκιμοι».
Καθώς ετοιμάζεται ο
άνθρωπος δα να παραστεί σε ένα γάμο, όσο φτωχός και αν είναι, εξετάζει τον
εαυτό του και τακτοποιεί τις ελλείψεις του.
Στα πνευματικά, εξετάζοντας τον εαυτό μας βλέπουμε ελλείψεις
και σε καμία περίπτωση δεν αφήνουμε πάνω μας αμαρτία, ανομία και οργή Θεού.
Αυτή η δοκιμή γίνεται σε ατομικό επίπεδο όπως το λέγει: «Εξετάζετε
τον εαυτό σας, … δοκιμάζετε τον εαυτό σας».
Και βέβαια υπάρχει ο πνευματικός, ο πρεσβύτερος σαν
σύμβουλος και αδελφός.
Όμως, η εξέταση, η δοκιμή γίνεται ατομικά!!
ΠΕΝΤΕ ΣΗΜΕΙΑ ΑΥΤΟΕΞΕΤΑΣΗΣ
Ας δούμε μέσα από την επιστολή του Παύλου προς τους Εφεσίους,
πέντε σημεία αυτοεξέτασης:
1.
Γι' αυτό, αφού απορρίψετε το ψέμα, «μιλάτε
αλήθεια κάθε ένας με τον πλησίον του»· επειδή, είμαστε μέλη ο ένας τού άλλου».
2.
«Οργίζεστε και μη αμαρτάνετε»· ο ήλιος ας μη
δύει ενώ είστε ακόμα στον παροργισμό σας· μη δίνετε τόπο στον διάβολο».
3.
Αυτός που κλέβει, ας μη κλέβει πλέον, αλλά
μάλλον ας κοπιάζει δουλεύοντας με τα χέρια του το καλό, για να έχει να
μεταδίδει σ' εκείνον που έχει ανάγκη».
4.
Κανένας σάπιος λόγος ας μη βγαίνει από το στόμα
σας, αλλά όποιος είναι καλός για οικοδομή τής ανάγκης, για να δώσει χάρη σ'
αυτούς που ακούν».
5.
Και μη λυπείτε το Πνεύμα το Άγιο του Θεού, με το
οποίο σφραγιστήκατε για την ημέρα τής απολύτρωσης».
Ας τα σχολιάσουμε, μαζί:
2.
Η οργή και ο θυμός: δηλαδή η έξαψη του ανθρώπου ναι!
Η αμαρτία και η παράβαση: δηλαδή να κάνεις ζημιά στον άλλο, όχι!
3.
Η κλοπή είναι αδικία στα μάτια του Θεού και
κατακρίνεται, καταδικάζεται. Κλοπή μπορεί να είναι ακόμη και πνευματική.
4.
Σάπιος λόγος είναι ο λόγος που βγαίνει
ασυναίσθητα και χωρίς σκέψη από το στόμα μας και κάνει ζημιά στον διπλανό μας.
5.
Το Πνεύμα το Άγιο, λυπάται όταν ένας πιστός
άνθρωπος δεν εξετάζει και δεν διορθώνει την ζωή του, τον χαρακτήρα του.
ΜΙΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Διαβάζοντας την επιστολή του Παύλου, προς τους Εφεσίους,
συναντάμε ένα σημείο που ο δούλος του Θεού, παρακαλεί τους αδελφούς.
Διαβάζουμε: «Σας παρακαλώ, λοιπόν, εγώ ο φυλακισμένος, χάρη
τού Κυρίου, να περπατήσετε άξια της πρόσκλησής του, με την οποία προσκληθήκατε,
με κάθε ταπεινοφροσύνη και πραότητα, με μακροθυμία, υποφέροντας ο ένας τον
άλλον με αγάπη, φροντίζοντας με ζήλο να διατηρείτε την ενότητα του Πνεύματος
διαμέσου τού συνδέσμου τής ειρήνης. Ένα σώμα και ένα Πνεύμα, όπως και
προσκληθήκατε με μία ελπίδα τής πρόσκλησής σας· ένας Κύριος, μία πίστη, ένα
βάπτισμα· ένας Θεός και Πατέρας όλων, αυτός που είναι επάνω απ' όλους, και
διαμέσου όλων, και μέσα σε όλους εσάς».
Το ξαναγράφω: «να
περπατήσετε άξια της πρόσκλησής του, με την οποία προσκληθήκατε»!
Το ένδυμα του γάμου για μας τους πιστούς, αδελφούς και φίλους
του Χριστού, είναι ο αγιασμός και η τιμή του σώματος μας, ώστε να είμαστε έτοιμοι
εκείνη την ξαφνική ώρα (!) που θα μας καλέσει Εκείνος να συναντήσουμε τον Νυμφίο, τον
Χριστό. Αμήν.
1η επιστολή προς Θεσσαλονικείς
5: 1 Σχετικά δε με τους χρόνους και τους καιρούς,
αδελφοί, δεν έχετε ανάγκη να σας γράφει κάποιος·
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου