ΕΦΗΒΟΣ | ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΜΕΓΑΣ ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί,
θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια
«ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την
πρώιμη και την όψιμη εφηβική ηλικία των 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: ΕΦΗΒΟΣ | ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΜΕΓΑΣ ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ
«Τι θέλετε να πείτε;».
Το θέμα μας, έρχεται από την μελέτη των
Γραφών, που είναι ωφέλιμες από κάθε άποψη για την ψυχή | τον νου | το πνεύμα
μας, από νέοι και έφηβοι.
Ο Ιησούς Χριστός ήταν και είναι ο Πιστός
Αρχιερέας προς τον Θεό, έχοντας αμετάθετη την Ιεροσύνη, ζώντας αιωνίως έτσι ώστε
να μεσιτεύει υπέρ ημών όταν προσευχόμεθα ζητώντας κάτι.
Η
επιστολή προς Εβραίους έχει αυτό τον σκοπό: να αναδείξει το πρόσωπο του Ιησού
Χριστού σαν τον Αρχιερέα της ομολογίας | του δόγματος μας.
Αντιγράφω
από το κεφάλαιο ζ, 2-28
Αυτός
όμως, επειδή παραμένει αιώνια, η ιεροσύνη που κατέχει είναι αμεταβίβαστη.
Γι'
αυτό κι έχει τη δύναμη να σώζει για πάντα όσους προσέρχονται στο Θεό μέσω
αυτού, αφού ζει πάντοτε, έτσι ώστε να μεσιτεύει γι' αυτούς.
Και
πράγματι, ένας τέτοιος αρχιερέας μας χρειαζόταν: Άγιος, άκακος, αμόλυντος, που
ξεχωρίζει απόλυτα από τους αμαρτωλούς ανθρώπους, που έχει ανέβει ψηλότερα και
από τους ουρανούς, και ο οποίος δεν έχει ανάγκη, όπως οι αρχιερείς, να
προσφέρει καθημερινά θυσίες πρώτα για τις δικές του αμαρτίες κι έπειτα για τις
αμαρτίες του λαού. Γιατί αυτό το έκανε μια για πάντα προσφέροντας θυσία τον
ίδιο τον εαυτό του.
Ο
νόμος, λοιπόν, τοποθετεί ως ιερείς ανθρώπους που έχουν ατέλειες, ενώ το γεγονός
του όρκου που δόθηκε ύστερα από το νόμο, αναδείχνει αιώνιο αρχιερέα το Γιο, ο
οποίος είναι τέλειος.
Αντιγράφω
από το κεφάλαιο η, 6:
Τώρα
όμως ο Ιησούς έχει αναλάβει μια τόσο ανώτερη ιερατική υπηρεσία, όσο πιο
υπέρτερη είναι η διαθήκη της οποίας είναι μεσίτης, και η οποία έχει νομοθετηθεί
με βάση υπέρτερες υποσχέσεις.
Αντιγράφω
από το κεφάλαιο θ, 15:
Γι'
αυτό άλλωστε είναι και μεσίτης μιας καινούργιας διαθήκης, ώστε με το θάνατό
του, που συντελέστηκε για την απολύτρωση του ανθρώπου από τις παραβάσεις του
στην περίοδο της πρώτης διαθήκης, να λάβουν οι καλεσμένοι την υποσχεμένη αιώνια
κληρονομιά.
Αντιγράφω
από το κεφάλαιο ιβ, 22-24:
Απεναντίας,
έχετε προσέλθει στο όρος Σιών και στην πόλη του Ζωντανού Θεού, στην επουράνια
Ιερουσαλήμ, και σε μυριάδων αγγέλων πανηγύρι, και σε μια σύναξη πρωτότοκων
γιων, που έχουν καταγραφεί στους ουρανούς.
Κι
ακόμα σ' ένα Θεό, που είναι ο κριτής όλων, καθώς και στα πνεύματα δικαίων
ανθρώπων που έχουν φτάσει στην τελείωση, και στον Ιησού, το μεσίτη νέας
διαθήκης, και σε αίμα εξαγνισμού που έχει ένα μήνυμα καλύτερο από εκείνο
του Άβελ.
Σχολιάζοντας
τα χωρία της Γραφής:
1.
ΜΕΣΙΤΗΣ
ΝΕΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Το κύριο
στοιχείο εδώ είναι η Νέα | η Καινή Διαθήκη του Θεού απέναντι στον σύγχρονο
άνθρωπο, που ακούει τον λόγο του Θεού. Ο Θεός έθεσε τον Υιό του σαν τον μόνο
και αποκλειστικό πρόσωπο ικανό να φέρει την απολύτρωση ή την ένωση του
αμαρτωλού ανθρώπου με τον Άγιο Θεό. Χωρίς καμία εξαίρεση ή διάκριση φυλών, γλωσσών, εθνών, λαών. Ο Ιησούς είναι το
κεντρικό πρόσωπο που μέσα από το Ευαγγέλιο περιγράφεται πλήρως με έργα και
συμπεριφορά από την επίγεια διακονία Του.
2.
ΕΓΓΥΗΤΗΣ
ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Ο Ιησούς
Χριστός του Θεού, εγένετο ο εγγυητής της νέας Διαθήκης που ονομάστηκε και
Ανώτερη Διαθήκη, από τον συγγραφέα της επιστολής. Το νόημα είναι ότι η νέα
Διαθήκη φέρει ανώτερα χαρακτηριστικά, όπως: ο καθαρισμός της συνείδησης, η
αλλαγή της καρδιάς με την αναγέννηση και τέλος η νέα διδαχή του Ιησού που
ανατρέπει την διδαχή του Μωυσέως.
3.
ΑΜΕΤΑΘΕΤΟΣ
ΙΕΡΩΣΥΝΗ
Η ιεροσύνη
του Ιησού δεν μεταβιβάζεται όπως η ιεροσύνη των Λευιτών και αρχιερέων του λαού
Ισραήλ. Ο λόγος είναι ότι ό Ιησούς δεν πεθαίνει πλέον αφού είναι στα δεξιά του
Θεού ζώντας για να μεσιτεύει υπέρ των αμαρτωλών που μετανοούν.
Ο
ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΝΕΟΣ | ΝΕΑ
Ο
σύγχρονος νέος, άραγε, πώς ωφελείται από αυτή την φανέρωση ή μαθητεία;
Ας
το δούμε μαζί:
1.
Αποκτά
θάρρος (ώστε να ομολογεί τον Ιησού Χριστό σε κάθε παρέα).
2.
Φέρει
μια καθαρή καρδιά και μια χαρούμενη διάθεση όπου βρίσκεται.
3.
Γνωρίζει
ότι ο λόγος του είναι πνευματικός και σοφός (!) δια Πνεύματος Αγίου.
4.
Αγαπάει
τους φίλους του και τους εχθρούς του (!) με μια αγάπη που δεν είναι δική του.
5.
Είναι
ενεργός και δραστήριος παντού.
6.
Είναι
αγαπητός και πιστευτός από το περιβάλλον του.
7.
Είναι
πρόθυμος να ακούσει με προσοχή κάποιον και δεν μεταδίδει φήμες.
8.
Είναι
πνευματικός (!) ώστε να φέρει τον λόγο του Θεού μπροστά σε κάθε δύσκολη
περίσταση της μικρής κοινωνίας της νεολαίας.
9.
Είναι
σοφός (!) ώστε να εξετάζει σε βάθος τα πράγματα και ακόμα να σχεδιάζει τις
κινήσεις του με κάθε λεπτομέρεια.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Το
άρθρο της Παρασκευής με θέμα: «Ιησούς, ο Μέγας Αρχιερέας» εύχομαι κάθε νέος |
νέα να αποκτήσεις τις πνευματικές βάσεις εκείνες που θα τον στερεώσουν στην
απόλυτη βεβαιότητα επί του προσώπου του Ιησού, δια Πνεύματος Αγίου, ώστε να
γίνουν οι σύγχρονοι μάρτυρες του Κυρίου Ιησού Χριστού. Μπορεί να γίνει; Μα και
βέβαια …
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v Το θέμα, που θα μας δώσετε εσείς.
v Το ξαφνικό θέμα, που θα προκύψει από την
επικαιρότητα.













Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου